EN

MG Cyberster - keď okolo seba spôsobíte rozruch ako futbalová hviezda

Keď som sa bavil s majiteľom Autoprofit Galanta o tom, že by som rád otestoval MG Cyberster, ktorý majú na predajni, milo ma prekvapil jeho prístup. Aj keď bol Cyberster nachystaný na zazimovanie (v zime nebudú na ňom ponúkať jazdy) a jedná sa o ich vlastný kus na predaj, ostal som milo zaskočený, že kvôli mne ho vytiahli z garáže a navyše som s ním mohol jazdiť nasledujúce 4 dni bez nejakého väčšieho obmedzenia čo sa týkalo kilometrov. Posledné slnečné dni v Októbri boli na to ako stvorené...

Keď odchádzate z predajne s nasledovným: „Prídite si po auto štvrtok ráno, dajte nám naňho pozor a užite si to :)„ hneď sa tešíte na test oveľa viac.

Mimochodom, Cybester je stále na predaj. Kľudne navštívte stránky Autoprofit Galanta.

PS: O túto reklamu ma Autoprofit nijak nepožiadal. Za ich skvelý prístup, si toto však zaslúžia ako malé poďakovanie.

 

Dizajn

Cyberster vyzerá skvelo, nech sa na neho pozriete z akéhokoľvek uhla. Ide o taký unikát na našich cestách, že si ma v jeden deň zastavili policajti, aby sa na auto spýtali a pozreli si ho z bližšia.

 

Ľudia na mňa trúbili a mávali, ukazovali na autom prstom, či sa ochotne a niekedy nebezpečne vo svojom aute, za Cybersterom otáčali v rýchlostiach nad 90km/h. Konverzácie s ľuďmi na parkovisku boli samozrejmosťou a krídlové dvere tomu pomohli asi najviac :)

Nejde však len o krídlové dvere... Dizajn je subjektívna vec ale dovolím si tvrdiť, že MG Cyberster sa naozaj vydaril. Nízka nábehová hrana prednej časti ukončená športovou zadnou časťou, celkovo pôsobí vydarene a dovolím si tvrdiť, že atakuje vody Porsche, či Maserati.

Ako býva zvykom u cabrio autách, vo vnútri je kvôli plátenej streche zvýšený hluk od prúdiaceho vzduchu. Do rýchlosti približne 90-100 km/h to nie je však nič hrozné a časom si to ani neuvedomíte. MG na festivale rýchlosti Goodwoode, predstavilo Cyberster Coupe s pevnou strechou - za dizajnom stojí slovák Jozef Kabaň.

 

Bolo veľmi príjemné vidieť, že MG Cyberster dokázal na tvárach ľudí vyčarovať úsmev, čo sa mi doteraz nestalo ešte u žiadneho auta. Keď si vezmeme do úvahy, že toto je jediné elektrické Cabrio na našich cestách takéhoto typu (Fiat 500e je síce tiež cabrio ale ani veľkosťou, ani výkonom a ani dojazdom sa Cyberster nevyrovná) a jedno z mála v EU, o pozornosť budete mať postarané.

 

Konkurenta mu robí len Maserati GranCabrio Folgore, ktoré stojí viac než 3x toľko...

 

 

Z pohľadu vodiča

Musím povedať, že sa Cyberster šoférovalo skvelo a ani som nepotreboval nejakú tú pol hodinku na zoznámenie sa s autom. Všetko išlo nejak tak automaticky...

 

 

Bolo si treba zvyknúť na nafúknutejšie tvary blatníkov (hlavne pri cúvaní), mimo to bol výhľad na cestu veľmi dobrý. Celkovo vám auto dáva skvelú spätnú odozvu od cesty a viete pomerne rýchlo odhadnúť čo si s autom môžete na ceste dovoliť.

Jediné, čo ma mrzelo z vnútorného pohľadu vodiča, bolo umiestnenie displejov – napríklad na takú navigáciu nebolo poriadne vidieť, nakoľko volant zasahuje do zorného poľa displeja.

 

V nastaveniach som nenašiel možnosť obrazovky prehodiť, čo bolo naozaj na škodu (ak som nastavenia zle prehľadal, tak tento komentár beriem späť).

 

Obrazovka s nastavením auta a aj samotná prevodovka je na dosah pravej ruky na štvrtom displeji. Práve tu si viete nastaviť jednotlivé funkcie auta, vrátane bedrovej opierky, ambientného osvetlenia, launch control atd...

 

Spotreba

Plne nabitý Cyberster mi ukazoval dojazd 422 kilometrov, čo v pohode postačuje ako daily, aj na dochádzanie do práce. Batéria má kapacitu 77 kWh, z čoho je využiteľných necelých 75 kWh resp. presnejšie 74,4 kWh. Ruku na srdce, zo Cybersterom bude jazdiť viac v super sport móde ako v comfort móde. Tým pádom sa spotreba bude odvíjať hlavne od toho, ako často si tento mód zapnete :) Lebo ak si ho už zapnete, so zrýchľovaním to rozhodne budete preháňať :)

 

V komfort móde a 40 kilometrovej jazde mestom a mimo mesta som dosiahol spotrebu 15,8 kWh pri vonkajšej teplote 12 C a neustálom miernom fúkaní vetra. Takáto spotreba, hovorí o teoretickom dojazde 470 kilometrov, v lete by mala presiahnuť 500 kilometrov. Popravde vás však takáto „jemná“ jazda dlhodobo baviť nebude :)

 

Rovnakú trasu v super sport móde (s dvoma vyštartovaniami z 0-100 km/h a dvoma pružnými rozjazdami zo 60 na 100 km/h s pedálom na podlahu) som spravil za 19,8 kWh. Samozrejme oveľa citlivejšie zrýchľovanie sa podpísalo na mierne vyššej spotreba. Pozor na to, že udržať sa s maximálnou rýchlosťou do 90km/h bude ťažké.

 

Obe čísla spotreby sú za mňa veľmi dobré.

Cyberster som po dohode na diaľnicu nebral a teda som nevedel otestovať spotrebu tam ale keď som sa rozprával s majiteľom iného Cyberster, ten mi povedal, že sa spotreba uňho pohybuje na úrovni 22-23 kWh.

Prax

Čo ma okrem neskutočného výkonu Cybersteru prekvapilo, bolo pohodlie, ktoré auto ponúka. Áno, auto nie je pre človeka čo má 190cm, sedadlo si neviete dať dozadu neviem ako ďaleko, ale prechod nerovnosťami bol pohodlnejší ako na mojej Kia Proceed GT 2024, čo ma popravde mierne zaskočilo. Očakával som tvrdé nastavenia podvozku ale opak bol pravdou...

 

Nejak tak automaticky som očakával, že ak Cyberster prepnem do super sport módu, podvozok bude až neznesiteľne tvrdí, ale nie je tomu tak – MG neponúka u tohto modelu adaptívny podvozok. Super sport mód vám odomkne launch control, zvýši citlivosť plynového pedálu, volant je ostrejší a AWD systém precíznejšie pracuje s distribúciou výkonu na jednotlivé kolesá...napriek tomu, je náklon v zákrutách pri vyšších rýchlostiach väčší, ako by mohol byť.

 

A keď som už pri tých módoch – na výber máte comfort a super sport. V comfort móde  môžete dať auto kľudne šoférovať manželke alebo mame. Super sport by som už naozaj bral vážne a dával si tu oveľa väčší pozor – výkon, ktorý je tu k dispozícii môže zaskočiť aj skúseného vodiča.

Cyberster má vďaka dvom elektromotorom, mierne obmedzený batožinový priestor, ktorý sa nachádza len v zadnej časti. Pre mňa je tento batožinový priestor pre dvoch ľudí dostatočný a na nejakú týždňovú dovolenku úplne dostatočný - na litre to je 249l.

Čo som naozaj zvedavý je, či sa časom neobjavia problémy s dverami – piesty na dverách, aj keď sú dva, budú neustále dostávať do tela.

Mimochodom dvere viete otvoriť aj zatvoriť aj viacerými spôsobmi

-              Stlačením tlačidla priamo na dverách (z vonka)

-              Podržaním konkrétneho tlačidla na ovládači od auta

-              Keď už sedíte v aute, na stredovej konzole máte tlačidlo na otvorenie aj zatvorenie oboch dverí

-              Tlačidlo na otvorenie a zatvorenie dverí na bočnej časti dverí (používal som hlavne po vystúpení z auta)

 

Čo mi prišlo trocha čudné, bol fakt, že sa taká strecha nedala stiahnuť cez ovládač, iba z vnútra. Celé to trvá približne 15 sekúnd a strechu viete stiahnuť alebo zatiahnuť maximálne do rýchlosti 50 km/h.

Záver

Napriek tomu, že má Cyberster menší kufor, relatívne malý dojazd (ak si ho bude chcieť priebežne užiť, dojazd bude tak okolo 330-350 kilometrov), kľudne by som ho bral ako svoje daily auto.

Cyberster je dostatočne komfortný na každodenné jazdenie, ponúka fun faktor ako máloktoré auto a ak chcete byť aspoň trocha štýlový a trocha vyčnievať z radu, Cyberster je to pravé auto.

 

Svoje štyri dni s MG Cyberster som si naozaj užil a toto bolo prvé auto, ktoré som mal problém vrátiť :D Naozaj mi prirástlo k srdcu...Auto si získalo kopec kladných bodov, ale ostáva tu stále zopár bodov, na ktoré zodpovie len čas – ako bude vyzerať auto, čo sa týka kvality spracovania za 3-4 roky jazdenia, či pánty dverí nebudú najproblémovejším bodom celého auta a či dokáže MG prekonať svoju nálepku Číny...

 

Ako som si všimol, v tomto článku som použil zatiaľ najviac smajlíkov a asi aj to hovorí o tom, aké dojmy vo mne Cyberster vo finále zanechal.

Cena Cyberster nie je nijak šialene prestrelená - nový stojí približne 72 tisíc eur, jazdené kľudne aj za 64.900 Eur ;) 

Opäť by som sa touto cestou chcel poďakovať spoločnosti Autoprofit Galanta za ich ústretovosť ohľadom zápožičky MG Cyberster.

Pridať nový komentár
TOPlist